Blocket 2010


Rockbjörnen fyller 30 år

Kund: Aftonbladet.
Projekt: Rockbjörnen fyller 30 år. Aftonbladets musikpris fyllde 30 år och det ville de fira med stort pompa och ståt. Vi saluterade med att ge bort Spotify-konton till de som röstade, vi lottade ut en privat spelning med Danny Saucedo, vi bjöd på downloads av låtar och vi överaskade bio-publiken med oannonserade konserter under reklamblocket innan filmen började. Bland annat.








Se & Hör, gerilla

Kund: Se & Hör.
Projekt: "Bäst koll på kändisvärlden". Vi ville tillsammans med Se & Hör en gång för alla visa vilken tidning som faktiskt sitter inne på mest kunskap om kändisarna. Det försökte vi göra genom att med stora och små pilar och skyltar peka ut platser eller saker som på olika sätt var kopplade till en specifik kändis. Förutom de lösningar på bilderna nedan, pekade vi ut den specika plats i Kungsträdgården där Nick Carter från Backstreet Boys och Paris Hilton satt och åt glass under sommaren 2002. Vi pekade ut de blommor Emma Sjöberg hade i sin bröllopsbukett när hon gifte sig med Hans Wiklund, osv osv.


Metro

Kund: Metro.
Projekt: Metro "On Stage". Logotype och grafiskt manér för Metros "On Stage"-koncept. Ett koncept som innehåller konserter med internationella artister för en ung, urban publik.


Mankells Wallander

Kund: Yellowbird
Projekt: Grafiskt manér, dvd-omslag och filmaffischer till en serie av 13 stycken Wallander filmer.


Norrmejerier, Gör gott.

Kund: Norrmejerier.
Projekt: Gör gott, kampanj 1. Inför hotet från flera livsmedelsbutikers egna varumärken och andra mejeriers intrång behöver Norrmejerier tydliggöra varför de norrländska kunderna ska välja norrländsk mjölk. Ungefär så.




Norrmejerier, Gör gott.

Kund: Norrmejerier.
Projekt: Gör gott, kampanj 2.





Arcus, Hammer Gin

Kund: Arcus
Projekt: Lansera Hammer Gin som ett självklart alternativ att beställa in på nattklubbar och krogar.







Och så några skisser...


Se & Hör, gerilla & webb (ej publicerad)

Kund: Se & Hör.
Projekt: Bäst koll på kändisvärlden. Tanken var att sätta upp egna skyltar under kulturminnesskyltarna på Stockholms fasader. Att med hjälp av Se & Hörs gedigna kändiskunskap bemöta den så kallade finkulturen med en lite folkligare dito. Till detta skulle sedan en stadsvandring i kändisarnas fotspår anordnas. Där skulle man exempelvis kunnat få se var Magnus Uggla ramlade av sin cykel, var Martin Stenmarck brukar handla mjölk och mycket mer. Men som sagt, av olika anledningar har vi inte genomfört den ännu, men jag håller tummarna för att det ska bli av.




Beckmans School of Design

Kund: Beckmans School of Design
Projekt: Slututställning 2002, affischer, katalog mm. Vid affischering på stan placerades små klistermärken ut i dess närhet så att gubbarna (avgångseleverna) föreföll blåsa iväg utanför posterns ram.




Hammarby Fotboll, derby

Kund: Hammarby IF.
Projekt: Stockholmsderby.






La Torre di Pisa

Kund: Arcus
Projekt: Förslag på en ny produkt. Ett vitt vin från Pisa, Italien. Flaskan ska luta 5,4 grader.


La Vida Carmenere

Kund: Arcus.
Projekt: Lansera La Vida Carmenere i Sverige. Ett vin som rosats av kritikerna.




Metro

Kund: Metro
Projekt: Orvesto, Metro ökar, andra tappar.


Om

Min profilbild

Johan

RSS 2.0