Norrmejerier, Gör gott.

Kund: Norrmejerier.
Projekt: Gör gott, kampanj 1. Inför hotet från flera livsmedelsbutikers egna varumärken och andra mejeriers intrång behöver Norrmejerier tydliggöra varför de norrländska kunderna ska välja norrländsk mjölk. Ungefär så.




Norrmejerier, Gör gott.

Kund: Norrmejerier.
Projekt: Gör gott, kampanj 2.





Arcus, Hammer Gin

Kund: Arcus
Projekt: Lansera Hammer Gin som ett självklart alternativ att beställa in på nattklubbar och krogar.







Och så några skisser...


Se & Hör, gerilla & webb (ej publicerad)

Kund: Se & Hör.
Projekt: Bäst koll på kändisvärlden. Tanken var att sätta upp egna skyltar under kulturminnesskyltarna på Stockholms fasader. Att med hjälp av Se & Hörs gedigna kändiskunskap bemöta den så kallade finkulturen med en lite folkligare dito. Till detta skulle sedan en stadsvandring i kändisarnas fotspår anordnas. Där skulle man exempelvis kunnat få se var Magnus Uggla ramlade av sin cykel, var Martin Stenmarck brukar handla mjölk och mycket mer. Men som sagt, av olika anledningar har vi inte genomfört den ännu, men jag håller tummarna för att det ska bli av.




Beckmans School of Design

Kund: Beckmans School of Design
Projekt: Slututställning 2002, affischer, katalog mm. Vid affischering på stan placerades små klistermärken ut i dess närhet så att gubbarna (avgångseleverna) föreföll blåsa iväg utanför posterns ram.




Hammarby Fotboll, derby

Kund: Hammarby IF.
Projekt: Stockholmsderby.






La Torre di Pisa

Kund: Arcus
Projekt: Förslag på en ny produkt. Ett vitt vin från Pisa, Italien. Flaskan ska luta 5,4 grader.


La Vida Carmenere

Kund: Arcus.
Projekt: Lansera La Vida Carmenere i Sverige. Ett vin som rosats av kritikerna.




Metro

Kund: Metro
Projekt: Orvesto, Metro ökar, andra tappar.


RSS 2.0